UKRADENÝ JEŽÍŠEK


Tak tomu bych fakt nevěřil, kdybych to sám nezažil.

Na náměstí u Labužníka je v Havířově každý rok vyřezávaný betlém. Velmi hezký, letos tam zase přidali několik figur, jsou skoro v životní velikosti. Krásná řezbářská práce a tentokrát už opravdu stojí za vidění. Manželka si jej fotí každý rok a tak jsme mohli sledovat zpětně, které postavy přibývají. Já teď chodím k našim skoro obden a vždy to beru přes náměstí, protože je tam celý prosinec program. A tudle nevěřím svým očím: v betlémě není Ježíšek! Zmizel i s jesličkama. Snad ho někdo neukrad? Ježíška, přímo z betléma? To snad ne. Třeba bude někam zapůjčený, do nemocnice nebo dětského domova … Ale Panna Maria smutně kouká na prázdný flek na slámě, otec Josef strnule stojí, nevěda co počíti – až mi těch dřevěných figur líto bylo. Už je to tak – někdo ho sebral. UNESLI HO!! Je toto možný – nějaký zmetek ukradne JÉžíška i s jesličkama rovnou z betléma, zprostředka náměstí a na Vánoce k tomu! I modlil jsem s k Bohu. Jak, to ovšem zůstane neveřejné. Snad to ani modlitba nebyla.


Doma to říkám manželce, věřit nechtěla. Na Štědrý den jsem šli k našim a k babičce a cestou zpátky by to prý stálo za to podívat se, jestli tam ten Ježíšek fakt není. A on tam byl! Ležel tam v betlémě, v kolíbce na seně … a byl to ten samý, nebo vyřezali nového? No, je na jiném místě, podívej se, přece jsem ho fotila oslíkovi mezi ušima a teď to tak nejde … Tak už jsou zase všichni, to je dobře, ale – to abychom dali betlém hlídat, vždyť se to může opakovat, nebo může něco podobného napadnout dalšího pošuka … a pak jsem to spatřil.


Fakt, po náměstí se nenápadně bloncal policajt. Je tu jen náhodou, nebo ten betlém opravdu hlídá? Za chvíli to bylo jasné: hlídá, jako oko v hlavě, je tam kvůli tomu. A tak jsem šel k němu. „Pane strážníku, můžu se na něco zeptat? Mně se zdá, že někdo ukrad Ježíška ...“ „To jsou jen fámy!“ „ Nejsou, sám jsem dva dny po sobě viděl, že tam není.“ „Ale už jsme ho našli.“ „Takže ho fakt někdo ukrad?“ Jen smutně a jaksi provinile kývl hlavou. Jako by se styděl, že se to stalo a že tomu nezabránili. Copak za to můžou? Copak by to vůbec někoho napadlo? A tak mi bylo ke svatému Josefovi líto ještě policajta. Aspoň proto, že tam musí na Štědrý den obchúzkovat, zatímco ostatní jsou jednou za čas doma.
Teď už se cítím lépe. Jezule je zpátky tam, kde má být, svatá rodina může o Vánocích ve své nehybnosti vypadat zase šťastně, ale toto, toto se stát nemělo. A tak končím. Protože to, co přeju tom grázlovi, který to udělal, je už zase striktně neveřejné.
                                                                                                           prosinec 2013



















































Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

CHOROŠ