Silničkou za vesnicí


Silničkou za vesnicí šel člověk „tři v jednom“:
trempíř, včelař a adventista.
I takoví v naší zemi jsou
a je tu pro ně dosti místa.

Tam v jednom místě se zastavil
a stál a stál.
Do blízka i daleka
se díval, díval, díval,
nešel dál.

Policejní hlídka u něj stavila,
z okýnka služebního vozu
k němu pravila:

„Chceme se vás jen zeptat,
co tady, pane, děláte.
Zdali s vámi něco není,
či snad problém nemáte.
To víte, to se dnes už nestává,
že bez důvodu jen tak
u silnice někdo postává.“

„Vypadám snad podezřele?
Hm… proč se mne ptáte?
To snad ve služebních povinnostech
jako úkol máte?

Já nestojím tu bez důvodu,
pozoruji slunce, trávu, vítr, vodu.
A támhle nad pískovnou
vyvádí svoje mladé ptáci břehouši.
Když se tak na to dívám,
štěstí se o mně pokouší.


Paprsky slunce blýskaj
se na hladině na vodě.
Je to už mým dobrým zvykem,
jsem tak trochu v přírodě.
Není třeba někam chvátat,
já jsem totiž v důchodě…“

 

Ač se to zdá divné býti,
ten policajt to pochopil.
Na tváři jeho zjevné bylo,
že v situaci stejné též už byl.

 

Z okýnka ruku natáh,
vystrčil hlavu
a široce se zakřenil:
„Já jsem z T.O. Šerifové
a říkají mi Předák Bill.“





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

CHOROŠ