HISTORIE JIMOVY TVORBY

A k tady je ta delší dobu slibovaná historie Jimova psaní a kreslení.
Myslím, že nejlépe ji vystihne Jimův dopis Hafranovi, jedné z hlavních postav této již 44 let trvající trampské soutěže:

Ahoj,
kamaráde Hafrane,

dík za pěknou zásilku, moc děkuji a mám z toho Tvého balíčku a ocenění poroty velkou radost, samozřejmě.

Víš, tu mou poezii nikdo vlastně nikdy nespatřil - neviděl a ani nečetl, jo, pár mých prvotin kamarádi vydali samizdatem okolo roku 1974 - to byl almanach Cestou z vandru, mohlo to být tak cca 100 kusů - tedy výtisků - verše a obrázky zde měli také Sonny a nejvíce práce vedle Sonnyho odvedl asi náš šerif Pet.

Kamarád Sonny ze Šenova u Havířova, který i to nečitelné dovede zpracovat, tím, že se rozhodl k přepisování rukopisů, škrabopisů, je takto jaksi i se mnou prvním čtenářem, jeho zásluhou něco z toho vychází na světlo až nyní - tedy od přelomu roku 2017 - 2018.

Zprvu jsem do tohoto podniku nechtěl vůbec jít, v první moment Sonnyho nabídky ke spolupráci na jeho blogu
http://takhletovidim.blogspot.com  jsem vše ihned zavrhnul, asi před dvěma lety, a pak jsem si řekl - je to tak jedno, snad z toho možná něco i bude,  či mohlo by být.
Vždy to vše bylo jen v šuplíku a v krabicích,  tedy to základní - asi do 700 básní celých 40, 35 let.
Že jsem to jaksi instinktivně zachránil, to je takový malý zázrak.

Další mé básně pak vznikaly později, jsou to takové první nástřely a pokusy, jde o jakýsi návrat po desítkách promarněných a zbytečně upracovaných let. 
Něco bylo psáno v programu T-602 - a nějaká část takto později i zmizela, něco nebylo vůbec zálohováno a ztratilo se mi při kolapsu mých následujících počítačů.

Bylo to celé psáno v kontextu doby, inspiroval mne vandr, tramp a tramping, kamarádství, před tím skaut a skautink, Jestřáb svou literaturou, tedy žádné přitakání tehdejší době. Rok 1973, když jsem začal tvořit, náš první slovenský panovník na českém trůně, nějaký Husák začal utahovat šrouby, to mi bylo asi tak 17 - 18 let.

Mé ztracené malby - tedy olejomalby -  díky poezii a romantice mého manželského vztahu, skončily někde na skládce, to co náhodou zbylo není vůbec dobré.




Kresby jsem začal dělat okolo cca 1990 po rozvodu, když jsem začal zcela sám toulky českou krajinou, to mne velmi uchvátilo, zasáhlo a inspirovalo, můj motiv cesty, plání, polí, kopců a hor, skalnatých úbočí se stromy se zde mnohdy opakuje a k tomu patří samozřejmě obloha s dravými ptáky, mraky, oblaka i kumuly ...


Těch mých kreseb - pérovek je tak okolo 3000, ne vše je však kvalitní.

Fotky české krajiny - barevné vznikaly také až v tomto období, je jich mnoho, tisíce, výtěžnost samozřejmě rovněž není 100 procentní.
Hafrane, to jen tak ve zkratce.

AHOJ.
kamarád Jim z T.O. Old Zálesák Havířov.


/ nyní Frýdek - Místek /

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

CHOROŠ