Diamond Joe


Diamond Joe

Bob Dylan ↓                                                                       Miloslav Janoušek



Now there's a man you'll hear about                                  Víš, ať kamkoli půjdeš
Most anywhere you go                                                       zaslechneš story zlou
And his holdings are in Texas                                            že sídlí kde je Texas
And his name is Diamond Joe                                           chlap jménem Diamond Joe


And he carries all his money                                              Všechny svý prachy nosí
In a diamond-studded jaw                                                  v portmonce na prsou
He never took much trouble                                               a se zákony nemá
With the process of the law                                                moc trablů Diamond Joe.


I hired out to Diamond Joe, boys                                       (Já) dal jsem se jím najmout (boys)
Did offer him my hand                                                        nabíd´ jsem ruku svou
He gave a string of horses                                                 když přišel konec týdne
So old they could not stand                                               měl platit Diamond Joe


                                                                                          (On) koní přitáh z dáli
                                                                                          hrstku dost ubohou
                                                                                          starých tak že stáli
                                                                                          sotva na nohou


And I nearly starved to death, boys                                 Pošel jsem hlady málem
cause he did mistreat me so                                            a měl jsem dobu zlou
And I never earned a dollar                                             nezůstal ani dolar
In the pay of Diamond Joe                                              tak platil Diamond Joe



Now his bread it was corn dodger                                  Jen z kukuřice placky
And his meat you couldn't chaw                                      k obědu sis moh dát
                                                                                        Do masa když ses zakous
                                                                                        měls ho tak akorát


Nearly drove me crazy                                                   Já skoro jsem se zbláznil
                                                                                       když do práce jsem šel
                                                                                       ve dveřích stál Joe Diamond
With the wagging of his jaw                                           a zas tou hubou mlel



And the telling of his story                                             Tenhle příběh ti říkám
Mean to let you know                                                    chci chránit kůži tvou
That there…never was a rounder                                 na chlápky pozor dávej
that lied like Diamond Joe                                             co lžou jak Diamond Joe


Now, I tried three times to quit him                              Já chtěl jsem skončit třikrát
But he did argue so                                                      ale on se hádal tak
I'm still punching cattle                                                 že jeho stáda značím dál 

In the pay of Diamond Joe                                          (a) kdo ví co bude pak


And when I'm called up yonder                                   Až zavolaj mě vzhůru
And it's my time to go                                                 vše bude hotový
Give my blankets to my buddies                                dejte mý deky kámošům
Give the fleas to Diamond Joe                                   a blechy Diamond Joevoi

31.12.2018



                   

Je poslední noc v roce. Někde už prskají rachejtle, ale na mně sedla Můza. Především díky Molly Tuttlové, kterou doprovází při tradicionálu "Diamond Joe", členové její rodiny. Až jsem se lekl, že Můza chce, abych Dylanův text převedl do češtiny právě já. Ale s její pomocí to šlo skoro jako na drátku. Dávám k dispozici komukoli, kdo by to chtěl zpívat. Troufalost, co? Ale ten song mně fascinuje. Melodii a vynikající přednes Molly Tuttlové najdete tady:

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

PILKA SILKA